maanantai 13. lokakuuta 2014

Nettishoppailun lumossa....tunnetko jo KLiNGELin?

Tunnustan....olen  varsinainen nettishoppailija, varisnkin viime aikoina liikkuvaisen elämäntilanteen takia nettikauppoja on tullut käytettyä todella paljon!  Miten helppoa onkaan "käydä kaupassa" perheelle, kun on poissa kotoa; valitsen nettiruokakaupassa jo aiemmin tallennetut, viikottain ostamani tuotteet, lisään sen mitä vielä tarvitsee, sitten vain kassalle ja kauppakassit saapuvat kotiin haluamani päivänä ja kellonaikana....ja mikä parasta, olen säästänyt aikamoisen määrän aikaa ja stressiä liikenteessä, parkkeerauksessa, tavaroiden etsimisessä ja kassajonossa!   
Samoin viimeisten vuosien aikana olen ihastunut entistä enemmän nettishoppailun helppouteen niin vaate-, kirja- kuin pienten sisustustuotteiden hankinnassa. Ostaminen on niin vaivatonta, joustavaa ja yhtä turvallistakin kuin kivijalkakaupassa. Sitä paitsi, monissa nettikaupoissa on enemmän tarjolla valikoimaa, alennuksia ja tuotteet saa yleensä ilmaiseksi (ainakin kun ylittää min.ostosmäärän) joko suoraan kotiin tai noutopisteisiin. Lisäksi verkosta löytää monesti tuotteita, joiden etsiminen voi olla todella "kiven takana", puhumattakaan netissä olevista liikkeiden outlet:ista tai jatkuvasti päivittyvistä  aleosastoista, joista voit tehdä todellisia löytöjä! Ja mikä parasta, voit rauhassa kotona kokeilla tilaamiasi tuotteita ja niiden sopivuutta jo vaatekaapissasi olevien tuotteiden kanssa ja mikäli tuote ei miellytä, takaisinlähetys on tehty todella helpoksi, valmiden palautuslomakkeiden ja -osoitetarrojen ja ilmaisen palatuksen myötä.

Luin joku aika sitten artikkelin Itellan tekemästä tutkimuksesta suomalaisten internet-ostoksista ja oli mielenkiintoista  huomata, että tänä päivänä Suomessa verkkokauppa on yhä tavallisempi osa ostosarkea. Nettiostokset tarjoavat jo ihan käytännön syistä uusia mahdollisuuksia varsinkin pienillä pakkakunnilla  asuville tässä harvaan asutussa maassa, jossa välimätkat ovat monesti pitkät. Mielenkiintoista oli huomata naisten ja miesten erilaisuus ja odotukset myos nettiostoskäyttäytymisessä; nimittäin miehet harrastavat verkko-ostoksia sen takia, että he saavat näin eteensä laajemman tuotevalikoiman, pystyvät paremmin vertailemaaan tuotteita ja etsimään itsellensä parhaan hinta/laatu-suhteen. Naiset taas haluavat tehdä "löytöjä", etsivät hyviä tarjouksia  ja haluavat joustoa ajankäyttöönsä.

Itse harrastan nettishoppailua juuri sen joustavuuden ja helppouden takia...ostoksille voi mennä milloin vaan! Nykyisin tilaan myos "ylikansallisten suurien merkkien" tuotteet kotiin, vaikka liikkeitä löytyy kotikaupungissani useitakin sen "luxuksen" takia, että vältyn oikean koon tuskaiselta etsimiseltä tapötäyteen ahdetuista tangoista ja sovituskoppien "aina niiiiiiiiin pitkiltä" jonoilta myös keskellä viikkoa...  Sitäpaitsi Italiassa monessa liikkeessä kaupasta ostetut tuotteet voi vain vaihtaa johonkin muuhun tuotteeseen, mutta saman firman netistä ostetut tuotteet voit aina palauttaa, saaden rahasi takaisin ja tämäkin ero on minulla vahvistanut verkko-ostoksien tekoa.
Lahjojen ostaminen voi olla on monesti vaikeaa, mutta monissa verkkokaupoissa on jo valmiiksi rakennettuja lahjaideoita eri ikäluokille. Samoin netissä voi luoda omia toivelistoja ("wish list"), joista voi antaa vinkin vaikka joulun tai syntymäpäivän lähestyessä. Yleensä alan valmistelemaan joululahjoja jo lokakuussa....jos näen netissä jonkun hyvän lahjaidean tai oivan tarjouksen, pakettipussi alkaa pikkuhiljaa täyttymään ja en ole enää moneen vuoteen joutunut "juoksemaan tukka putkella" tai viime tipassa, liian täysissä ja kuumissa liikkeissä etsiskelemässä juuri sitä "tiettyä" lahjaa, jota ei tahdo sitten millään enää löytyä...8-9. Tällä tavoin, aikaa jää enemmän muihin joulupuuhiin.  

Jos et tunne vielä KLiNGEL-nimistä verkkokauppaa, nyt kannattaa tutustua! KLiNGEL on saksalainen tavaramerkki (emoyhtiö perustettiin vuonna 1936 ja se on nykyään Saksan toiseksi suurin toimija alallaan), joka on vaikuttanut Suomessa vuodesta 2004 ja juhlii  siis tänä vuonna 10. vuotisjuhlaansa. KLiNGEL tarjoaa laajan valikoiman mm. muotia kypsemmille naisille &miehille sekä  koruja, kodintekstiilejä ja sisustustuotteita.
KLiNGEL ylläpitää lisäksi Suomessa aikuisille naisille tarkoitettua "Naisten haku"-yhteisöä, joka tarjoaa kävijöilleen vinkkejä ja inspiraatiota tyyliin, sisustukseen, keittiöön ja kattaukseen. Käy tutustumassa yhteisöön ja kutsu myös ystäväsi shoppailemaan KLiNGELille. Nimittäin, juhlavuoden kunniaksi KLiNGELin 10. vuotiskampanja huipentuu sähköisiin shoppailukutsuihin, joita on mahdollista lähettää ajalla 7.10.–24.11.2014 ja samalla voi voittaa shoppailurahaa (30 €), jota annetaan 100:lle ensimmäiselle uudelle asiakkaalle. Palkinto lunastetaan soittamalla KLiNGELin asiakaspalveluun. Jos kaverisi ei ole vielä kuullut KLiNGEListä, nyt kannattaa toimia nopeasti!

Toimi näin:
1. Mene osoitteeseen: www.naistenhaku.fi/suosittele
2. Valitse ystävä, jolle haluat lähettää shoppailukutsun (Huom! Kutsuja saa lähettää niin monelle ystävälle kuin vain tahtoo.)
3. Kirjoita viesti ystävälle
4. Esikatsele ja lähetä

Tässä ohessa muutama inspiraatiokuva KLiNGELin tarjonnasta heidän verkkosivuiltaan.

Kotiin:


Naiset:



Jouluun:


Miehet:



Tämä juttu on tehty yhteistyössä KLiNGELin "Naisten haku"-yhteisön kanssa.
Kaikki jutun kuvat ovat KLiNGELin verkkosivuilta osoitteesta: www.klingel.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti