Tunnustan....olen
varsinainen nettishoppailija, varisnkin viime aikoina liikkuvaisen elämäntilanteen takia nettikauppoja on
tullut käytettyä todella paljon! Miten helppoa
onkaan "käydä kaupassa" perheelle, kun on
poissa kotoa; valitsen nettiruokakaupassa jo aiemmin tallennetut, viikottain
ostamani tuotteet, lisään sen mitä
vielä tarvitsee, sitten
vain kassalle ja kauppakassit saapuvat kotiin haluamani päivänä ja kellonaikana....ja mikä
parasta, olen säästänyt aikamoisen määrän aikaa ja stressiä liikenteessä, parkkeerauksessa, tavaroiden etsimisessä ja kassajonossa!
Samoin viimeisten vuosien aikana olen
ihastunut entistä
enemmän nettishoppailun
helppouteen niin vaate-, kirja- kuin pienten sisustustuotteiden hankinnassa. Ostaminen
on niin vaivatonta, joustavaa ja yhtä turvallistakin kuin kivijalkakaupassa. Sitä
paitsi, monissa nettikaupoissa
on enemmän tarjolla valikoimaa, alennuksia ja tuotteet saa yleensä ilmaiseksi (ainakin kun ylittää min.ostosmäärän) joko
suoraan kotiin tai noutopisteisiin. Lisäksi verkosta löytää monesti tuotteita, joiden etsiminen voi olla todella
"kiven takana", puhumattakaan
netissä olevista liikkeiden outlet:ista
tai jatkuvasti päivittyvistä aleosastoista, joista voit tehdä todellisia löytöjä! Ja mikä
parasta, voit rauhassa kotona kokeilla tilaamiasi tuotteita ja
niiden sopivuutta jo vaatekaapissasi olevien tuotteiden kanssa ja mikäli tuote
ei miellytä, takaisinlähetys on tehty
todella helpoksi, valmiden palautuslomakkeiden
ja -osoitetarrojen ja ilmaisen palatuksen myötä.
Luin
joku aika sitten artikkelin Itellan tekemästä
tutkimuksesta suomalaisten internet-ostoksista ja oli mielenkiintoista huomata, että tänä päivänä
Suomessa verkkokauppa on yhä tavallisempi osa ostosarkea. Nettiostokset tarjoavat jo
ihan käytännön syistä uusia mahdollisuuksia varsinkin
pienillä pakkakunnilla asuville tässä harvaan asutussa maassa, jossa välimätkat ovat
monesti pitkät. Mielenkiintoista oli
huomata naisten ja miesten erilaisuus ja odotukset myos nettiostoskäyttäytymisessä; nimittäin
miehet harrastavat verkko-ostoksia sen takia, että he saavat näin eteensä
laajemman tuotevalikoiman, pystyvät
paremmin vertailemaaan tuotteita ja etsimään itsellensä
parhaan hinta/laatu-suhteen. Naiset
taas haluavat tehdä "löytöjä", etsivät hyviä tarjouksia ja haluavat joustoa ajankäyttöönsä.
Itse harrastan nettishoppailua juuri sen joustavuuden ja helppouden takia...ostoksille
voi mennä milloin vaan! Nykyisin tilaan myos "ylikansallisten
suurien merkkien" tuotteet kotiin, vaikka liikkeitä löytyy kotikaupungissani useitakin sen
"luxuksen" takia, että
vältyn oikean koon tuskaiselta etsimiseltä tapötäyteen
ahdetuista tangoista ja sovituskoppien "aina niiiiiiiiin pitkiltä" jonoilta myös keskellä
viikkoa... Sitäpaitsi Italiassa monessa liikkeessä kaupasta ostetut tuotteet voi vain vaihtaa johonkin
muuhun tuotteeseen, mutta saman firman netistä ostetut tuotteet voit aina palauttaa, saaden rahasi
takaisin ja tämäkin ero on
minulla vahvistanut verkko-ostoksien tekoa.
Lahjojen
ostaminen voi olla on monesti vaikeaa, mutta monissa verkkokaupoissa on jo valmiiksi
rakennettuja lahjaideoita eri ikäluokille.
Samoin netissä voi luoda omia toivelistoja ("wish list"), joista voi antaa vinkin vaikka joulun tai
syntymäpäivän lähestyessä. Yleensä alan valmistelemaan joululahjoja jo lokakuussa....jos näen netissä jonkun
hyvän lahjaidean tai oivan tarjouksen,
pakettipussi alkaa pikkuhiljaa täyttymään ja en ole enää
moneen vuoteen joutunut "juoksemaan tukka putkella" tai viime tipassa,
liian täysissä ja
kuumissa liikkeissä etsiskelemässä juuri sitä
"tiettyä" lahjaa, jota
ei tahdo sitten millään enää löytyä...8-9. Tällä tavoin, aikaa jää enemmän muihin joulupuuhiin.
Jos
et tunne vielä KLiNGEL-nimistä verkkokauppaa, nyt kannattaa tutustua! KLiNGEL on
saksalainen tavaramerkki (emoyhtiö
perustettiin vuonna 1936 ja se on nykyään Saksan toiseksi suurin toimija
alallaan), joka on
vaikuttanut Suomessa vuodesta 2004 ja juhlii
siis tänä vuonna 10. vuotisjuhlaansa. KLiNGEL tarjoaa
laajan valikoiman mm. muotia kypsemmille
naisille &miehille sekä koruja, kodintekstiilejä
ja sisustustuotteita.
KLiNGEL ylläpitää lisäksi Suomessa aikuisille naisille tarkoitettua "Naisten haku"-yhteisöä, joka
tarjoaa kävijöilleen vinkkejä ja inspiraatiota tyyliin, sisustukseen, keittiöön
ja kattaukseen. Käy
tutustumassa yhteisöön ja kutsu myös ystäväsi shoppailemaan KLiNGELille. Nimittäin, juhlavuoden kunniaksi KLiNGELin 10.
vuotiskampanja huipentuu sähköisiin shoppailukutsuihin, joita on mahdollista
lähettää ajalla 7.10.–24.11.2014 ja samalla voi voittaa shoppailurahaa (30 €), jota annetaan 100:lle ensimmäiselle uudelle
asiakkaalle. Palkinto lunastetaan soittamalla KLiNGELin asiakaspalveluun. Jos
kaverisi ei ole vielä kuullut KLiNGEListä, nyt kannattaa toimia nopeasti!
1. Mene osoitteeseen: www.naistenhaku.fi/suosittele
2. Valitse ystävä, jolle haluat lähettää shoppailukutsun
(Huom! Kutsuja saa lähettää niin monelle
ystävälle kuin vain tahtoo.)
3. Kirjoita viesti ystävälle
4. Esikatsele ja lähetä
Tässä ohessa muutama inspiraatiokuva KLiNGELin tarjonnasta
heidän verkkosivuiltaan.
Kotiin:
Naiset:
Jouluun:
Miehet:
Tämä juttu on tehty yhteistyössä KLiNGELin "Naisten haku"-yhteisön kanssa.
Kaikki jutun kuvat ovat KLiNGELin verkkosivuilta osoitteesta: www.klingel.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti